Sunday, December 12, 2010

إن شاء الله , In šhāʾ Allāh, ske guds vilja...

Ske Guds vilja som en kristen skulle uttrycka det.

Vad hände egentligen?
I Lördags sprängde en ensam förvirrad själ sin bil och sig själv i luften mitt under julruschen i centrala Stockholm. Ingen blev allvarligt skadad även om det blev en del hörselskador och många blev chockade, så vi hade tur helt enkelt, eller så var det så kallad  "divine intervention" och vems gud var det då som satte sitt finger med i spelet?

En sak är säker det var inte min i alla fall, jag tror inte på sånt tjafs utan det måst nog ha varit någon annans!

Jag gillar i alla fall den makabra och mörka ironin i det hela och vill tro att det var إن شاء الله  som gällde här och inte gud som i den traditionellt kristna avbilden. SÅ vem satte då krokben på denna stackars förvirrade människospilra.

Så frågan är om han får sina 72 högbarmad oskulder, mannen som gav Achmed ett nytt ansikte.


Detta är vad jag tror ett verk av en ensam förvirrad själ som lyssnat för mycket på tomtar i tubaner som tycker att västvärlden är av ondo. Det föder ju frågan om tomtar kan ha turbaner?
- Klart dom kan varför skulle dom inte kunna ha det.

I kiiill you.

Allah the jokes on you.

No comments:

Post a Comment