Thursday, December 16, 2010

Inte vad jag hade hoppats på men...


Möte med PT i dag, träffade Monica, som jobbar som PT på Body Joy, denna gång. Mycket lärorikt, vi tweekade till det gamla schemat lite, lite mer rygg, axlar och mage. Jag hann ju inte köra det gamla schemat så många gånger så jag har inte koll på alla rörelser, men jag tror att detta är ett schema som passar mig bättre. Fick lite kostråd också, det ser ut som om att jag inte kommer att göra annat än att äta. Mat var 3:e timme, frukost, mellis, lunch,mellis, middag, vet dock inte hur jag skall styra detta under natt veckorna på jobet men det löser sig. Fick även med mig ett menyförslag med 3 eller 4 olika förslag per måtid, så ett par bra combos kan jag nog sno ihop, jag återkommer om det senare. Tur att Keso faktiskt är gott, för det är mycke Keso i de menyförslag jag fick, makril i tomatsås är också en annan favorit.

Jaha hur intergrerar jag detta med familjen, har inte en susning, också en sak jag måste fundera på.

Men va var det som inte blev vad jag hoppats på?
Jo, jag har klippt socker, ätigt vettigare och tränat ganska ofta, 3 ggr i veckan i en månad ca, men vågen har stått still och när vi mätte fetthalten så var den högre än tidigare?

Positivt var dock att jag klättrade ytterligare 3 pts på Coopers skalan, det är fortfarande uselt men snart så, är det inte uselt utan bara dåligt. nu har jag dock börjat närma mig gränsen till vad jag orkar känns det som, kanske kan pressa ut lite till men inte mycke som det känndes just nu. Nästa försök blir på Måndag, då borde jag även ha lite mötpunkter och kan presentera en graf, det är alltid kul med grafer och tabeller.

Men 90 kg och 27% i kropps fett suck, hade hoppats på i alla fall 88 kg men nej.
Lösning ?

  • Ät oftare.
  • Ät rätt?!? - återkommer i den frågan, men tur att Keso är gott
  • Var aldrig hungrig - okej det låter ju inte klokt men så är det tydligen.

Äta rätt?

1 comment:

  1. Det kan vara så jävligt(eller enkelt) att du är känslig för något av de du äter och därför inte går ner i vikt. Då jag pluggade till att bli hälsopedagog så testade jag massor av olika saker på mig själv och fann att jag går upp i vikt av mjölkprodukter. På ett dygn gick jag upp 2 kg efter att ha ätit några ostskivor. Min kropp bunkrade upp helt enkelt för att skydda sig mot det jag inte tålde.Det finns alltså massor av saker som kan ställa till det och man måste inte visa yttre tecken på att vara känslig eller allergisk. Hälsa och kost är något jag brinner för så vill du kan du ju skicka ett mail eller så och visa vad du äter om dagarna. Så kanske jag kan ge dig lite feedback om du vill förstås. Kost och aktivitet är en djungel. Jupp jag lämnar det så:)

    ReplyDelete