Thursday, December 16, 2010

Jag är en TrueCaller är du?



Installerade TrueCaller igår på min HTC Desire Z Android 2.2, delade upplevelser initialt. Till att börja med så kastade den upp ett mededelande på FB där den talade om att "hallå Stewe använder TrueCaller", det är väl okej att den gör men när appen fick för sig att göra det två ggr då blev jag irriterad. Detta visade sig sedan bero på att jag tryckt på login knappen 2 ggr, hade jag gjort det 3 ggr så hade jag fått tre statusuppdateringar för det. Sedan så krachade luren eller ja den hängde sig, men nu är jag säker på att det inte hade med TrueCaller att göra utan att det handlade om Tank Hero Beta appen som fulade sig, gissa om den åker ut nu. Nåja killarna bakom TrueCaller var blixtsnabba på att reagera och komma med feedback till mig, love it, och nu så funkar appen som den skall. TruceCaller killarna skall kolla på det här med dubbelpostning och se till att det inte sker igen, det kanske är en skitsak men, första intrycket är viktigt och jag är nog inte ensam om att reagera på det där med spam i FB eller Twitter etc.

Med fullversionen som jag har nu är den riktigt användbar, jag är en FB råtta och håller min statusrad hyfsat fräsch och följer aktivt andras, vilket gör att det är kul att kunna se inkommande samtals statusrader. Min favorit funktion är SMS popup, den visar ett litet meddelande om att nu har det kommit in ett SMS. Visas i ca 3 sekunder som default tror jag sedan så glider det undan, riktigt snyggt
.
Dock så saknar jag möjligheten att kunna "koppla" kontakter till FB konton, dvs jag har en kontakt i telefonen som inte kopplar sig automatiskt mot en användare på FB trots att jag vet att det är en och samma användare. Kan jag göra den kopplingen manuellt?
Tydligen så kan man även få TC att Tweeta inkommand samtal etc, inget som intresserar mig men det verkar som att en hel del användare gör det. Själv har jag svårt att se nyttan och ser bekymmer rent säkerhetsmässigt, ta typ en affärsrellation, jag kanske inte vill att ALLA skall veta vem som jag ringer till om vederbörande har detta på slaget via TC eller annan app som gör samma sak.
Jag är i alla fall numera en TrueCaller är du?  

No comments:

Post a Comment