Sunday, December 26, 2010


Sitter och funderar på vad jag vill åsta komma med min träning.

Mål:
Gå ner i vikt, väger i dag ca 90 kg och är ca 179cm lång, med andra ord lite för massiv. Och jag tror att jag skulle må bra av att gå ner ca 10-12kg.
Förbättra min kondition, vill komma runt milen utan en mindre hjärtattack
Stärka min kropp så att jag inte går sönder i tid och otid.

Syfte:
Må bättre räknas det som ett mål?

Medel för att nå målet.
Kosthållning, vad äter jag hur mycket och varför.
Träning, både kondition och styrka, främst just  nu styrka då väder och årstid sätter stopp lite just nu och jag ställer mig inte på ett par skidor, dels så är det så förbannat tråkigt och sedan så är det en ganska stor investering i utrustning, en investering jag inte vill göra på en sak jag tycker är tråkig.
Vilja och envishet.

Mätbarhet:
Vikt, fetthalt och BMI(lite skeptisk till BMI)
Vikter under passen, hur mycket ökar det.
Puls och vilopuls, införskaffande av puls klocka är nära förestående, kanske efter Januari lönen.



No comments:

Post a Comment