Tuesday, December 14, 2010

Vansine...

Trots att jag var på gymmet i går förmiddags så beslöt jag mig för att åka dit igår kväll för att delta i ett pass Body Pump.

Ett riktigt bra och intensivt pass, med ny koreografi, i mina ögon betydligt elakare än det förra. Kan knappt sluta mina händer och jag har en pirrande känsla i armarna och baksidan av låren, och det ca 10 timmar efter passet. Tror dock inte att jag fyllde på ordentligt med energi i kroppen, innan passet, för att orka fullt ut, jag höll på att gå på knäna efter ungeför 40 minuter, det ordnade dock upp sig efter att jag skippade stången i rygg och knä övningarna, nåja en erfarenhet rikare. Det nya i passet var ett par tre ändrade kombos, bland annat ett dubbelt marklyft följt av två st enkla rodd.  Det var också en större koncentration på Biceps, Triceps och axlar, detta genom dipps och större antal armhävningar, något jag måset öva mer på känner jag, kunde inte hänga med i passet ens om jag fuskade och stod på knäna i stället. Även magen fick sig en lite annorlunda och elak duvning. Jag gillade passet och planerar att ta nästa på Lördag, fan va jag skall bli snygg.

No comments:

Post a Comment