Sunday, January 2, 2011

Den ofrivilliga Turfaren

Dagen innan nyår eller rättare sag natten innan nyår så lyckades jagh med konststycket att såsa till det på tuben och glömde att kliva av vid slussen som brukligt är utan hamnade på Mariatorget tunnelbanestation i stället.

Kollade snabbt på mobilen och insåg att det i närheten fanns 2 zoner som dessutom enligt kartan var neutrala, detta skulle dock senare visa sig vara fel, dom var inte neutrala, bugg kanske. Nåväl zonerna var Mariazone och MariaMkyrkzone. 130 lättförtjänta poäng, dock så var dom ju som sagt inte neutrala trots gulmarkerade på min mobilkarta, detta trots att mobilen nyligen var omstartad, och jag fick därmed heller ingen neutralbonus. En kort promendad ner till Mariatorget och högg Mariazone nere vid statyn, här ville jag dock inte plocka upp kameran jag bar med mig, då det var klientel i parken jag inte kände mig trygg med. Dumt att vifta med en dyr systemkamera där och då. Så snabbt upp med mobilen aktiverade Turf och snaggade zonen. Vidare mot MariaMkyrkzone och på när jag stod på kyrkogården i väntan på att GPSen skulle stilla sig, har noterat att den hoppar lite i bland, så slog klockan midnatt, lite scary att stå där på på kyrkogården mitt i natten på själva spöktimmen :). Men man är ju ingen rädd lite pojke längre så jag tog upp min kamera och tog  en bild av tornet med klockan på 12:00.
Maria Magdalena kyrka på slaget 12 natten 30-31 december
Måndag blir det mer turf, nyårs helgen är det dessvärre torka på, sen har jag en hel vecka att springa runt på stan och Turfa, synd bara att det är så moddigt och tungt att gå, men det blir bra motion, turf och gymmet i kombo det är just vad jag behöver nu. 

1 comment:

  1. Snyggt!, de kan va lite strul nu i betan me zoner osv...då kan det ofta hjälpa att rensa cachen för applikationen...ingen ursäkt men en tillfällig lösning kanske;)

    ReplyDelete