Tuesday, January 4, 2011

Inom lagens råmärken eller hört på tuben.

En kille i 25 - 30års sitter ett par säten bort tvärs övergången på blå linje, han plockar upp sin mobi och knappar in ett nummer,
- Ja hallå, jag undrar vad som händer med min bil som ni beslagtog när jag körde olovligt nu i december, den var inte skriven på mig och jag har dessutom sålt den.
- ... jag hör inte svaret där i från jag sitter
- Ja alltså jag sålde den innan jag åkte fast.
- ...
- Ja det var i december innan jul tror jag, inte säker.
- ...
Här pågår en längre konversation om hur bilen ser ut och vem den är och vem som köpt och när den är såld.
- Regnummer, näe det kommer jag inte i håg.
- Mitt personnummer,- svävande - , vänta.
Han gräver fram ett papper ut fickan och läser upp ett nummer, f79 enl det han läser upp, verkar inte vara hans eget har missar 2 ggr på de fyra sista.
-...
-... 12:e december var det då ni tog bilen, aha, nej fan serrö hela december i alla fall fram till lucia är en stor minneslucka, det var hårt men jag viste i alla fall att det var före Jul eller hur.
-...
- Vadå utmätt, den är ju inte min.
- ...
- Vadå utmätt innan jag sålde den, hur skall jag veta det!
- ...
- Delgiven?
- ...
- 11 December ?, men jag sa ju att jag inte har några minen innan lucia ungefär, det var lite mycke där.
- ...
- Men han som köpt bilen då, NN det är ju hans bil?
- ...
- Det är ju NNs bil ju inte min längre.
- ...
Konversationen fortsätter i samma stuk under en stund och han lägger sedan på luren svärandes,

Han tar upp en annan lur, och ringer.
- Tjean NN det är jag.
- ...
- Ja fan tänkte kolla om du fått loss stålarna för bilen du köpte av mig i December?
...

Sen gled han av tuben...

1 comment: