Monday, January 3, 2011

Kroppen skriker efter träning...

En hyfsat lugn eller skall vi säga LAT jul och nyår har det varit, dvs minimalt med gymtid, nu har det ju i och för sig varit stängt på gymmet men inte alla dagar.

Jag skyller på jobb och familj, då familjen varit hemma i mellandagarna och jag helt inte åker och tränar då 1 det tar tid från familjen, 2 det blir lite sura miner om jag för det (se anledning 1). Men lite har jag rört på mig, jag har ju börjat Turfa. En kul och bra motionsmetod, samtidigt som det blir ett tävlingsmoment, och dessutom lagom nördigt för att passa mig.
Men det räcker inte riktigt, i morgon kväll skall jag ner på gymmet och köra Body Pump från 19:15 och ca 60 minuter framåt, läge att straffa bort Julmaten och allt djävla socker, en och annan cider samt några glas vin har ju slunkit ner också. Gott som fan men inte direkt vad jag borde äta, men man kan ju  inte sluta leva eller ju.

Dock så har jag börjat kombinera Run Keeper och Turf, 1 för att sehur långt och hur fort jag går sedan så kör jag Run Keeper för att kunna lägga upp en vettig färdväg mellan zonerna.

BTW Run Keeper är gratis under Januari passa på att testa, och finns både till Android och I Phone.

Vem har sagt att träning inte är geekigt.

No comments:

Post a Comment